V osmé třídě jsme se rozhodli spojit přírodopis s kreativitou a ponořit se do zážitkového učení. Místo pouhého memorování jsme se vrhli do tvoření modelů dýchací a trávicí soustavy!
Žáci dostali zadání na Teams a do rukou pracovní listy se zadáním, kde si mohli přečíst základní informace a promyslet, jak svůj model sestaví. Pak už bylo na nich, jakým způsobem se s výzvou popasují – každý tým si vybral vlastní přístup a použil různé materiály.
Co všechno si vyzkoušeli?
Dýchací soustava – Jak vypadá průdušnice, plíce a bránice? Jak celý systém funguje?
Trávicí soustava – Kudy putuje sousto od prvního kousnutí až po trávení ve střevech?
Tento způsob učení žákům umožnil lépe pochopit fungování lidského těla a hlavně – zapamatovat si ho jinak než jen z učebnic. Věřím, že jim tento zážitek přinesl nejen nové znalosti, ale i radost z objevování!
Podívejte se do fotogalerie, kde najdete výsledky jejich práce!
Nina Bernardová